فیدس خدمات بین المللی و مهاجرتی

ساخت وبلاگ

اپلیکیشن فی چیست؟

اپلیکیشن فی یا Application Fee به معنی هزینه‌های پرونده است. ما در ابتدا به توضیح اپلیکیشن فی می‌پردازیم و بعد مبلغ اپلیکیشن فی را در برنامه‌های مختلف برای مهاجرت به کانادا یا سایر کشورها بررسی می‌کنیم. برای اقدام در هر برنامه‌ی مهاجرتی، اعم از ویزاهای موقت مثل ویزای توریستی، ویزا دانشجویی، ویزا کاری، یا برنامه‌هایی که منجر به اقامت دائم می‌شوند؛ مانند برنامه‌های کارآفرینی، خوداشتغالی، نیروی متخصص، استارت آپ و غیره، افراد باید با ایجاد یک پروفایل در سایت اداره‌ی مهاجرت و ساب میت (submit) ثبت‌نام مدارک در این پروفایل، مدارک خود را به اداره مهاجرت به کانادا یا سایر کشورها ارائه کنند. پس‌ازآن متقاضیان دارای یک پرونده یا Application  در اداره مهاجرت می‌باشند.

 اداره‌ی مهاجرت برای بررسی مدارک افراد در هر برنامه، هزینه‌ای را تحت عنوان اپلیکیشن فی  (Application Fee)  که به زبان ساده، هزینه‌ی زمان است که آفیسر برای بررسی مدارک فرد صرف می‌کند را دریافت می‌کند که به آن هزینه‌های قانونی برنامه نیز می‌گویند. هزینه‌های قانونی هر برنامه در سایت اداره مهاجرت به کانادا یا کشورهای دیگر برای برنامه‌های فدرال و یا در سایتهای هر استان برای برنامه‌های استانی موجود است و هرچند سال یک‌بار آپدیت می‌شود. این هزینه معمولاً در اکثر برنامه‌های مهاجرتی غیرقابل عودت (Non-Refundable) است ولی برخی موارد نیز قابل عودت است. در صورت اینکه پرونده ازلحاظ چک‌لیست مدارک کامل باشد و برای بررسی از طرف اداره مهاجرت پذیرفته شود اپلیکیشن فی غیرقابل عودت است.
اپلیکیشن فی کانادا چقدر است؟

مبلغ پرداختی بابت اپلیکیشن فی برای مهاجرت به کانادا یا سایر کشورها در هر برنامه و برای متقاضیان اصلی و سایر اعضای خانواده متفاوت است.
مبلغ اپلیکیشن فی در ویزا تحصیلی 150  دلار کانادا بوده و غیرقابل‌بازگشت است.
مبلغ اپلیکیشن فی در ویزا کاری نیز 155 دلار کانادا بوده و غیرقابل‌بازگشت است.
مبلغ اپلیکیشن فی برای برنامه‌های خوداشتغالی فدرال کانادا به‌صورت زیر است:

 

Federal Application Fee هزینه بررسی پرونده

زمان پرداخت

شخص اصلی

1575 دلار کانادا

(submit) هنگام ارسال مدارک به کانادا

همسر

825 دلار کانادا

به ازا هر فرزند

225 دلار کانادا

هزینه بارومتریک هر نفر

85 دلار کانادا

Visa Immigrant هزینه شهروندی

زمان پرداخت

شخص اصلی

500 دلار کانادا

هنگام دریافت اقامت دائم کانادا

همسر

500 دلار کانادا

فرزندان معاف از پرداخت هزینه شهروندی هستند

0

جمع‌بندی

اپلیکیشن فی برنامه‌های کارآفرینی بر اساس قوانین هر استان متفاوت بوده و از 2000 تا 3500 دلار کانادا برای متقاضی اصلی متغیر است. در برنامه‌های اقامت دائم از طریق استارت آپ، سرمایه‌گذاری Quebeq ، خوداشتغالی Quebeq، اپلیکیشن فی برای متقاضی اصلی مبلغ 1575 دلار کانادا است. مبلغ اپلیکیشن فی در برنامه‌های نیروی متخصص، برنامه‌های منتخب استانی (PNP) و نیروی متخصص Quebeq، 825 دلار کانادا و غیرقابل‌بازگشت است.

در برنامه‌های استانی مثل نیروهای متخصص یا کارآفرینی که هر استان، مطابق با نیازهای خود در هر زمینه و در هر دوره تعریف می‌کند، ممکن است با مبلغ اپلیکیشن فی فدرال همان برنامه، تفاوت داشته باشد. هزینه‌های ذکرشده در فوق، برای متقاضی اصلی هر برنامه  است و برای اضافه شدن همسر به فایل متقاضی اصلی، مبلغ 825 دلار کانادا و هر فرزند، 225 دلار کانادا هزینه‌ی اپلیکیشن فی در نظر گرفته‌شده است. هزینه‌ی قانونی صدور کارت اقامت دائم  (PR) نیز  500 دلار کانادا است. اگر قصد مهاجرت به کانادا یا سایر کشورها را دارید برای اطلاع از آخرین نوسانات قیمت اپلیکشن فی با مشاورین فیدس تماس بگیرید.

فیدس خدمات بین المللی و مهاجرتی...
ما را در سایت فیدس خدمات بین المللی و مهاجرتی دنبال می کنید

برچسب : مهاجرت,مهاجرت به کانادا,مهاجرت به آلمان,مهاجرت به ترکیه,مهاجرت به اسپانیا,مهاجرت به اسپانیا,وکیل مهاجرتی,خدمات بین المللی,خدمات مهاجرتی,ویزا کاری,ویزا توریستی,ویزا دانشجویی, نویسنده : nima shafiee fides بازدید : 283 تاريخ : چهارشنبه 29 بهمن 1399 ساعت: 0:01

ارزیابی مدارک تحصیلی یا ECA چیست؟

یکی از سؤالاتی که همیشه افرادی که قصد کار و یا مهاجرت به کانادا یا سایر کشورها را دارند این است که آیا برای تحصیل و یا کار، دانشگاه‌ها، کارفرمایان و یا دولت‌های کشورهای خارجی مدارک تحصیلی آن‌ها در ایران را تائید می‌نمایند. آیا می‌توانند از این مدارک برای اثبات توانایی خود در رشته موردنظر استفاده کنند؟
با ما در این مقاله فیدس همراه باشید تا قبل از اقدام برای مهاجرت به کانادا یا سایر کشورها از هر روشی در مورد ارزیابی مدارک تحصیلی اطلاعات بیشتری به دست آورید.
قبل از ورود به برنامه‌های امتیاز محور مهاجرت به کانادا که در آن‌ها داشتن مدرک تحصیلی حائز اهمیت است مانند اکسپرس انتری،اسکیل ورکر های استانی و کارآفرینی و حتی ویزای تحصیلی و کاری می‌بایست بدانیم که مدارک تحصیلی اخذشده در خارج از کانادا از چه اعتباری دارد و در چه سطحی قرار دارند؟
به پروسه‌ی انجام ارزیابی و معادل‌سازی مدارک تحصیلی منطبق با استانداردهای آموزشی کانادا Educational credential assessment و یا به‌صورت مخفف ECA گفته می‌شود.

ما در فیدس خدمات بین‌المللی و وکالتی درزمینهٔ های مهاجرت، اخذ تابعیت، اقامت دائم و اقامت موقت، کاریابی بین‌المللی و همچنین اعزام دانشجو را انجام می‌دهیم. این برنامه‌ها را دسته‌بندی کرده‌ایم تا شما با انتخاب دسته‌بندی موردنظر خود بهترین روش را انتخاب کنید. برای مهاجرت به کاندا با فیدس همراه شوید.

گزارش و ارزیابی مدرک تحصیلی

در بحث مهاجرت خصوصاً مهاجرت به کانادا همیشه گزارش و ارزیابی مدرک تحصیلی بسیار مهم است. ECA درواقع یک نوع گزارش است که توسط سازمان‌های ارزیابی مدارک تحصیلی ارائه می‌شود و درمجموع بیانگر دو موضوع است:

1- شخص تحصیلات خود را در خارج از کانادا به پایان رسانده است
2- این دوره معادل یکی از دوره‌های متوسطه (Secondary) یا بعد از متوسطه (Post Secondary) در کانادا است.
لازم به ذکر است برای ارزیابی هر یک از مقاطع تحصیلی می‌بایست درخواست ECA جداگانه‌ای‌ در سازمان‌های ارزیاب مدارک تحصیلی ثبت شود.
برای ارزیابی مدارک تحصیلی سازمان‌های مختلفی بر اساس نوع رشته متقاضی در دنیا وجود دارند. وظیفه این سازمان‌ها ارزیابی و معادل‌سازی مدارک تحصیلی متقاضیان صدور تأییدیه معادل‌سازی برای دانشگاه و یا مرکز آموزشی موردنظر متقاضی است. از معروف‌ترین و معتبرترین سازمان‌های ارزیابی مدارک تحصیلی می‌توان به سازمان WES که متقاضیان بیشتر برای معادل‌سازی مدارک غیرپزشکی از آن استفاده می‌نمایند اشاره کرد.

همچنین سازمان‌های CES, ICAS, IQAS, ICES, MCC, PEBC نیز از سازمان‌های معتبر ارزیابی مدارک در امریکای شمالی هستند. توجه داشته باشید که تمامی این سازمان‌های ارزیابی‌کننده باید به‌صورت رسمی در کشور موردنظر متقاضی مورد تائید اداره مهاجرت این کشور باشند.

مدت‌زمان پروسه ارزیابی چقدر هزینه خواهد داشت؟

از زمانی که مدارک توسط سازمان ارزیابی مدارک تحصیلی دریافت شده و مشکلی برای بررسی نداشته باشد حدوداً 35 روز کاری طول خواهد کشید تا امور بررسی و تأییدیه مدارک به‌طور کامل انجام شود. پس از انجام پروسه بررسی، گزارش ارزیابی صادر و برای متقاضی ارسال خواهد شد. همچنین هزینه ارزیابی در سازمان‌های مختلف متفاوت بوده و حدود 200 دلار خواهد بود. اعتبار گزارش ECA صادرشده توسط مؤسسات ارزیاب، از زمان صدور 5 ماه بوده و پس از گذشت این مدت متقاضی می‌بایست مجدد درخواست خود را ارائه دهد.

چگونه می‌توانم مدارک تحصیلی خود را ارزیابی کنم؟

برای افرادی که خارج از خاک کانادا سکونت دارند امکان ارتباط تلفنی وجود ندارد و متقاضی می‌بایست از طریق درگاه‌های ارتباطی الکترونیکی و پر کردن برگه‌های آنلاین در سایت سازمان ارزیابی کنند. درخواست خود را به همراه مدارک لازم و رسمی ثبت کند؛ و از طریق همان وب‌سایت پیگیر صدور گزارش ارزیابی و معادل‌سازی مدارک خود باشد.

در این مقاله برای افرادی که برای مهاجرت به کانادا در مورد ارزیابی مدارک تحصیلی سؤالاتی داشتند به‌صورت کلی توضیحاتی ارائه دادیم. اگر قصد مهاجرت به کانادا را دارید حتماً با مشاورین ما در فیدس تماس بگیرید تا بروزترین اطلاعات را در مورد این مهاجرت به کانادا در اختیار شما قرار دهند.

فیدس، دپارتمان خدمات بین‌المللی موسسه حقوقی دادیار سفیر مانا (شماره ثبت 5307) با تیمی متخصص و مجرب از وکلای دادگستری و اساتید دانشگاه و کارشناسان خبره خدمات حقوقی و مهاجرتی و کاریابی بین‌المللی و اعزام دانشجو را به وکالت از موکلین خود در کشورهای معتبر دنیا انجام می‌دهد

فیدس خدمات بین المللی و مهاجرتی...
ما را در سایت فیدس خدمات بین المللی و مهاجرتی دنبال می کنید

برچسب : مهاجرت به کانادا,مهاجرت به آلمان,وکیل مهاجرتی,خدمات بین المللی,ویزا کاری,ویزا دانشجویی,ویزا توریستی,ویزا کار,خدمات مهاجرتی, نویسنده : nima shafiee fides بازدید : 305 تاريخ : سه شنبه 28 بهمن 1399 ساعت: 20:03

مهاجرت به کانادا با برنامه کارآفرینی استان بریتیش کلمبیا

برنامه‌ی کارآفرینی استان بریتیش کلمبیای کانادا یکی از جذاب‌ترین و پرطرفدارترین برنامه‌های کلاس بیزنس برای مهاجرت به کانادا است. این برنامه به‌صورت استانی بوده و سالانه افراد زیادی از طریق این برنامه برای مهاجرت به کانادا اقدام می‌کنند. در این مقاله به بررسی دلایلی که برنامه‌ی کارآفرینی استان بریتیش کلمبیا را این‌چنین پرطرفدار کرده است خواهیم پرداخت.

اگر قصد مهاجرت به کانادا رادارید و از برنامه کارآفرینی استان بریتیش کانادا اطلاعات کافی ندارید. حتماً با مشاورین ما در فیدس تماس بگیرید تا از آخرین و به‌روزترین اطلاعات برای مهاجرت به کانادا بهره‌مند شوید. همچنین اگر علاقه‌مند مهاجرت به سایر کشورها هستید پیشنهاد می‌کنیم حتماً به وب‌سایت فیدس مراجعه کنید تا با نحوه مهاجرت به کشورهای مختلف آشنا شوید.

مزایای مالی برنامه کارآفرینی استانی بریتیش کلمبیا

استان بریتیش کلمبیا به‌هیچ‌عنوان مبلغی را تحت عنوان ودیعه از متقاضی برنامه‌ی کار دریافت نمی‌کند... یعنی این برنامه دپازیت مالی ندارد. در این برنامه فرد متقاضی باید اثبات کند که حداقل 600 هزار دلار کانادا دارایی دارد. این دارایی می‌تواند در قالب سند ملکی، سپرده‌ی بانکی یا سرمایه‌ی فرد در بورس و فرا بورس باشد.

متقاضی باید متعهد شود که حداقل مبلغ 200 هزار دلار کانادا را در بیزنس خود تزریق کند. این مبلغ رقم بالایی برای یک برنامه‌ی مهاجرتی کارآفرینی نیست و کاملاً منطقی و توجیه‌پذیر است.
نکته‌ی جالب این است که نیازی نیست متقاضی برای مهاجرت به کانادا همان ابتدا این مبلغ را واریز کند و مجاز است این مبلغ را در طی 2 سال به بیزنس خود وارد کند. در این شرایط آزادی عمل متقاضی در بحث مالی بیشتر خواهد بود.
در این برنامه مهاجرت به کانادا برای همسر متقاضی نیز ویزای کار آزاد داده می‌شود.

با این شرایط، همسر متقاضی اصلی خود یک مورد مهاجرت محسوب می‌شود؛ که می‌تواند با به دست آوردن تجربه کار در کانادا از طریق سایر برنامه‌های مهاجرتی برای دریافت اقامت دائم خود اقدام نماید.
فرزندان متقاضی اصلی اجازه‌ی تحصیل در مدارس کانادا و بیمه‌ی درمانی را دارا خواهند بود. متقاضی می‌تواند بعد از طی کردن پروسه‌ی این برنامه و به اتمام رساندن تعهدات بیزنس پلن خود، برای حسابرسی و تبدیل وضعیت از اقامت موقت به اقامت دائم کانادا درخواست بدهد.

مهاجرت بدون مدرک زبان انگلیسی

شاید یکی از جذاب‌ترین شرایط این برنامه، عدم الزام برای ارائه دادن مدرک زبان انگلیسی باشد درصورتی‌که در اکثر برنامه‌های مهاجرتی، داشتن دانش زبان انگلیسی و ارائه‌ی مدرک زبان یکی از الزامات اصلی است.
البته لازم به ذکر است که قطعاً داشتن سطحی از دانش زبان در برقراری ارتباط کلامی و پیشرفت در حوزه‌ی شغل و ارتباطات اجتماعی و انطباق‌پذیری سریع‌تر برای مهاجرت به کانادا، به افراد کمک خواهد کرد. این برنامه دارای مصاحبه است که در این مصاحبه استفاده از وکیل و مترجم مجاز است. برای مشاوره رایگان با وکیل مهاجرتی فیدس می‌توانید همین‌الان تماس بگیرید.

مهاجرت به کانادا به همراه تمام اعضای خانواده

یکی دیگر از مزایای این برنامه این است که علاوه بر متقاضی اصلی، به همسر متقاضی و تمام فرزندان مجرد زیر 22 سال نیز اجازه‌ی مهاجرت به کانادا با وضعیت اقامت موقت داده می‌شود. همسر و فرزندان هم‌زمان با متقاضی اصلی این برنامه‌ی مهاجرتی اجازه‌ی ورود به خاک کانادا را دارند.
نکته: در مورد فرزندان مجرد دارای معلولیت‌های جسمی یا ذهنی استثناءهایی وجود دارد. زمان نتیجه‌گیری در این برنامه از زمان استارت پرونده تا زمان مهاجرت به کانادا حدود 18 ماه است که زمان مطلوبی به‌حساب می‌آید.

بریتیش کلمبیا بهشت طبیعت گردان

علاوه بر این‌که اقتصاد قوی یکی از عوامل مهاجرت به کانادا است. می‌توان گفت که شاید یکی از ویژگی‌های مهم در پرطرفدار بودن برنامه‌های استانی بریتیش کلمبیا موقعیت جغرافیایی و طبیعت بی‌نظیر این استان باشد. همچنین وجود شهرهای بزرگ و بارونق اقتصادی زیادی همچون ونکوور و ویکتوریا نیز از عوامل مهمی است که این استان را برای راه‌اندازی بیزینس و مهاجرت به کانادا جذاب کرده است. برای اطلاع از شرایط مهاجرت به کانادا کلیک کنید.

فیدس خدمات بین المللی و مهاجرتی...
ما را در سایت فیدس خدمات بین المللی و مهاجرتی دنبال می کنید

برچسب : مهاجرت,وکیل مهاجرتی,شرکت مهاجرتی,مشاور مهاجرتی,خدمات بین المللی,خدمات مهاجرتی,اعزام دانشجو,کاریابی خارجی,کاریابی بین المللی,مهاجرت به اروپا,مهاجرت به کانادا,مهاجرت به آلمان,مهاجرت به اسپانیا,مهاجرت به ترکیه,مهاجرت آسان,مهاجرت سریع,مهاجرت ارزان,هزینه های مهاجرت,ویزای دانشجویی,ویزای کار,ویزای توریستی, نویسنده : nima shafiee fides بازدید : 265 تاريخ : جمعه 17 بهمن 1399 ساعت: 0:26

حقوق مشاغل مختلف برای مهاجرت به کانادا چقدر است؟

افراد زیادی در سراسر دنیا به روش‌های مختلفی قصد مهاجرت به کانادا را دارند تا از موقعیت‌های شغلی و اجتماعی مطلوب در این کشور بهره‌مند شوند. این کشور به دلیل شرایط عالی که در هر زمینه دارد، برای کسانی که قصد مهاجرت به کانادا را دارند (مخصوصاً ایرانیان) جزو بهترین و اولین گزینه‌ها است؛ اما چالشی که وجود دارد، داشتن شغلی است که در آن‌طرف مرزها بازار کار خوب و پر درآمدی داشته باشد. در این مطلب با فیدس بهترین مشاغل کانادا را به شما معرفی می‌کنیم.

در هر کشوری بسته به شرایط اقتصادی و برخی شرایط دیگر اقلیمی، مذهبی و برخی کسب‌وکارها رونق و درآمد بیشتری نسبت به سایر مشاغل دارند. بعضی از شغل‌ها مانند پزشکی در همه جای جهان و در همه‌ی کشورها موردنیاز است و به هیچ شرایطی وابسته نیست؛ اما آیا همه می‌توانند پزشک شوند؟ قطعاً این‌طور نیست.

 در ادامه فهرستی از بهترین مشاغل موردنیاز در کانادا را ذکر می‌کنیم. جهت اطلاع از آخرین حقوق مشاغل مختلف برای مهاجرت به کانادا با مشاورین فیدس تماس بگیرید.

معرفی شغل‌ها و درامد سالیانه

1. مدیر معدن و جنگل‌داری: به علت وجود معادن و جنگل‌های فراوان همواره بخش قابل‌توجهی از اقتصاد کانادا استحصال منابع طبیعی و فرآوری آن‌ها بوده است. میانگین دستمزد سالانه 85 هزار دلار کانادا است.
2. سرپرست حفاری نفت و گاز (oil& gas drilling supervisor): میانگین دستمزد سالانه 400$
3. کنترل‌کننده‌ی ترافیک هوایی (air traffic controller): میانگین دستمزد سالانه 360$
4. آمارشناسی (statistician): میانگین دستمزد سالانه 606$
5. مدیریت مهندسی (engineering manager): میانگین دستمزد سالانه 994$
6. مدیر دولتی (public administration director): میانگین دستمزد سالانه 195$
7. اپراتور سیستم برق (power system operator): میانگین دستمزد سالانه 198$
8. مدیر خدمات اجتماعی و بهداشتی (health & community service manager): میانگین دستمزد سالانه 600$
9. تکنسین نقشه‌برداری (mapping technologist): میانگین دستمزد سالانه 640$
10. مدیر ارشد کسب‌وکار (senior business manager): میانگین دستمزد سالانه 97.136$

برای مهاجرت به کانادا و آشنایی با شهرهای مختلف این کشور به وب‌سایت فیدس مراجعه کنید.

مدیریت حسابداری

حسابداران اصلی‌ترین نقطه‌ی تماس در تجارت هستند و در صنایع مختلفی ازجمله صنایع تولیدی، آی تی تا مشاوره و بازاریابی برای مهاجرت به کانادا موردنیاز هستند. حسابداران مدیریت، متخصص در ایجاد روابط هستند. یکی مهارت اصلی که کارفرمایان برای آن دنبال حسابداران مدیریت هستند، توانایی این افراد در تهیه گزارش‌ها مالی، آشنایی آن‌ها با مفهوم مدیریت و بازاریابی و همچنین داشتن دانش نرم‌افزارهای CRM مدیریت ارتباط با مشتری است.

توسعه‌دهنده وب

برنامه‌نویسان و مهندسان کامپیوتر در همه‌ی کشورهای روبه‌پیشرفت، بازار کار خوبی دارند. کارهای مربوط به فناوری در کانادا که تکنولوژی آن با سرعت زیادی روبه‌پیشرفت است، به یکی از بهترین حرفه‌ها تبدیل‌شده است. اگر شما یک برنامه‌نویس هستید که به‌طور فول اِستک (فرانت اند و بک اند) کار می‌کنید، کانادا یکی از کشورهایی است که به‌شدت خواهان این توانایی شما است. حمایت دولت کانادا از استارت آپ های حوزه آی تی نیز باعث رونق بیشتر این بازار شده است.

پرستار خانگی

جمعیت سالمندان کانادا رو به افزایش است؛ بنابراین نیاز به شخصی که از آن‌ها نگهداری کند و خدمات درمانی در منزل به آن‌ها ارائه نماید به یک نیاز مبرم در کانادا تبدیل‌شده است. همین امر، پرستاری را به یکی از بهترین مشاغل با درآمد نسبتاً خوبی تبدیل کرده است. نیاز به این شغل تا حدی است که اداره مهاجرت کانادا در بازه‌های زمانی مختلف برنامه‌های مهاجرتی مخصوص این افراد تعبیه نموده بود. کادر درمان همیشه مهاجرت به کانادا را جز گزینه‌های اول خود قرار می‌دهند.

ارتباط با ما

فیدس، دپارتمان خدمات بین‌المللی موسسه حقوقی دادیار سفیر مانا (شماره ثبت 5307) با تیمی متخصص و مجرب از وکلای دادگستری و اساتید دانشگاه و کارشناسان خبره مهاجرتی، خدمات حقوقی و مهاجرتی و کاریابی بین‌المللی و اعزام دانشجو را به وکالت از موکلین خود در کشورهای معتبر دنیا انجام می‌دهد. برای شرایط مهاجرت به کانادا کلیک کنید.

فیدس خدمات بین المللی و مهاجرتی...
ما را در سایت فیدس خدمات بین المللی و مهاجرتی دنبال می کنید

برچسب : مهاجرت,وکیل مهاجرتی,شرکت مهاجرتی,مشاور مهاجرتی,خدمات بین المللی,خدمات مهاجرتی,اعزام دانشجو,کاریابی خارجی,کاریابی بین المللی,مهاجرت به اروپا,مهاجرت به کانادا,مهاجرت به آلمان,مهاجرت به اسپانیا,مهاجرت به ترکیه,مهاجرت آسان,مهاجرت سریع,مهاجرت ارزان,هزینه های مهاجرت,ویزای دانشجویی,ویزای کار,ویزای توریستی, نویسنده : nima shafiee fides بازدید : 267 تاريخ : جمعه 17 بهمن 1399 ساعت: 0:26

قوانین کار برای مهاجرت به کانادا چگونه است؟

افراد زیادی در سراسر دنیا به روش‌های مختلفی قصد مهاجرت به کانادا رادارند. تا از موقعیت‌های شغلی و اجتماعی مطلوب در این کشور بهره‌مند شوند. افراد زیادی در ایران با تخصص‌های مختلف برای مهاجرت به کانادا به دنبال ویزای کاری این کشور هستند. معمولاً گرفتن این نوع ویزا مانند سایر ویزاها نیازمند قوانین خاص خود است. برای مهاجرت به کانادا باید موارد زیادی را در نظر گرفت. ما در مقاله‌های قبل در مورد بازار کار کانادا و حقوق تخصص‌های مختلف به‌صورت کامل توضیحاتی ارائه کردیم

درروش جاب آفر کانادا یا داشتن پیشنهاد کاری، افراد باید لیست مشاغل موردنیاز در کانادا را بررسی کنند و درصورتی‌که تخصص آن‌ها در این لیست وجود داشته باشد، از طریق مؤسسات کاریابی می‌توانند از کارفرمایان کانادایی پیشنهاد شغلی دریافت کنند. اگر برای مهاجرت به کاندا و قوانین مختلف کاریابی اطلاعات کافی ندارین حتماً با مشاورین فیدس تماس بگیر تا کامل‌ترین و بروزترین اطلاعات در اختیار شما قرار بدهند.

حداقل حقوق قانونی در کانادا

کم‌ترین میزان حقوق قانونی در کشور کانادا به ازای هر ساعت کار، 11.06  دلار کانادا است. البته این میزان حداقلی است که دولت فدرال تعیین نموده است و دولت‌های استانی اجازه وضع حداقل حقوقی کمتر از این میزان ندارند اما هر استان بر اساس شرایط اقتصادی و بازار کار خود حداقل حقوق را تعیین نموده است. در ایالت‌های مختلف، میزان حداقل حقوق به دلار کانادا در سال 2021  به شرح زیر است:
آلبرتا 15
بریتیش کلمبیا  13.85
ساسکاچوان 11.32
منیتوبا  11.65
کبک  14
نیوبرانزویک 11.70
نوا اسکوشیا 12.50
پرنس ادوارد 12.85
نیو فاند لند 12.15
یوکان 13.71
نورت وست تریتوریز 13.46
نوناووت 16

برای اطلاع از جدیدترین میزان حداقلی حقوق برای مهاجرت به کانادا با مشاورین فیدس تماس بگیرید.

ساعت کاری در کانادا

ساعت کاری استاندارد برای افراد بالای 18 سال، 8 ساعت در روز و 40 ساعت در هفته است. در برخی صنایع تولیدی متوسط ساعت کاری 50 ساعت در هفته است. افراد زیر 18 سال  در روزهای مدرسه 3 ساعت و در هفته 18 ساعت و در روزهای تعطیل حداکثر 8 ساعت در روز اجازه‌ی کاردارند. کارفرمایان حداکثر 48 ساعت در هفته اجازه دارند که از کارمندان خود استفاده کنند.

سن قانونی برای کاربر کانادا 16 سالگی است و افراد کمتر از این سن حق کار کردن به‌صورت تمام‌وقت را ندارد اما نوجوانان بین 14 تا 18 سالگی می‌توانند با شرایط خاصی و به‌صورت محدود کار کنند. میزان حقوق برای هر ساعت اضافه‌کاری برابر یک ساعت و نیم کار استاندارد محاسبه می‌شود.

قوانین برکناری از کار در کانادا

کانادا جز بهترین کشور برای مهاجرت است و میزان حداقل حقوق برای مهاجرت به کانادا از اهمیت زیادی برخوردار است. میزان حقوق برای افراد زیر 18 سال در بعضی ایالت‌ها ممکن است مقداری کمتر از میزان حقوق فرد بالای  18 سال باشد. در مورد فردی که به‌صورت ساعتی حقوق دریافت می‌کند، درصورتی‌که پس از مراجعه به محل کار، کاری برای انجام دادن وجود نداشته باشد، کارفرما موظف است حداقل، حقوق دو ساعت کاری را پرداخت کند.

برای برکناری از کار، کارفرما موظف است اعلامی کتبی مبنی بر برکناری فرد از کار ارائه دهد. درصورتی‌که کارفرما اعلامی مبنی بر پایان یافتن مدت کاری کارمند یا کارگر را به‌صورت مکتوب ارائه ندهد، باید مبلغ کامل دستمزد و مزایای فرد را پرداخت کند.
برای برکناری از کار، نیاز است که کارفرما باید از مدتی قبل به کارمند خود پایان یافتن مدت کاری را ابلاغ کند.
مدت‌زمان لازم برای اعلام پایان همکاری از طرف کارفرما به کارمند، به شرح زیر است:
برای افرادی که کمتر از 3 ماه است که مشغول به کار هستند، نیازی به اعلام قبلی نیست.
برای افرادی که 3 ماه تا 1 سال است که مشغول به کار هستند،  یک هفته، بین 1 سال تا کمتر از 3 سال، دو هفته، 3 سال تا 4 سال،  سه هفته، 4 سال تا 5 سال چهار هفته است.برای مهاجرت به کانادا کلیک کنید.

فیدس خدمات بین المللی و مهاجرتی...
ما را در سایت فیدس خدمات بین المللی و مهاجرتی دنبال می کنید

برچسب : مهاجرت,وکیل مهاجرتی,شرکت مهاجرتی,مشاور مهاجرتی,خدمات بین المللی,خدمات مهاجرتی,اعزام دانشجو,کاریابی خارجی,کاریابی بین المللی,مهاجرت به اروپا,مهاجرت به کانادا,مهاجرت به آلمان,مهاجرت به اسپانیا,مهاجرت به ترکیه,مهاجرت آسان,مهاجرت سریع,مهاجرت ارزان,هزینه های مهاجرت,ویزای دانشجویی,ویزای کار,ویزای , نویسنده : nima shafiee fides بازدید : 308 تاريخ : سه شنبه 14 بهمن 1399 ساعت: 23:17

مهاجرت به کانادا یا مهاجرت به استرالیا کدام بهتر است؟

در چند سال گذشته مهاجرت به کانادا و مهاجرت به استرالیا به مقاصد محبوبی برای اقامت و حتی سفرهای کوتاه‌مدت تبدیل‌شده است. همیشه این سؤال بین متقاضیان وجود داشته است که از بین مهاجرت به کانادا و مهاجرت به استرالیا کدام برای مهاجرت بهتر است. مقایسه این دو کشور به‌این‌علت است که هر دو کشورهای مستعمره و با قدمت پایین می‌باشند و رشد و توسعه آن‌ها وابستگی شدیدی به مهاجران دارد.
البته انتخاب بین این دو کشور بیشتر به شرایط و اولویت‌های فرد مهاجر بستگی دارد. دلایل مختلفی برای انتخاب کشور موردنظر وجود دارد؛ مانند آب‌وهوا، شرایط و استانداردهای زندگی، فاصله تا کشور مبدأ، هزینه‌های معیشتی و بازار کار. پس می‌بایست این دو کشور را در هرکدام از این برگ خریدها مورد مقایسه قرار دهیم تا قادر باشیم تصمیم درستی در انتخاب کشور مقصد داشته باشیم.

ما در فیدس خدمات بین‌المللی و وکالتی درزمینهٔ های مهاجرت، اخذ تابعیت، اقامت دائم و اقامت موقت، کاریابی بین‌المللی و همچنین اعزام دانشجو را انجام می‌دهیم. این برنامه‌ها را دسته‌بندی کرده‌ایم تا شما با انتخاب دسته‌بندی موردنظر خود بهترین روش را انتخاب کنید.

آب‌وهوا یکی از عوامل مهم مهاجرت

یکی از مهم‌ترین تفاوت‌هایی که بین این دو کشور دیده می‌شود تفاوت وضعیت آب‌وهوایی آن‌ها است. سیدنی دارای آب‌وهوایی معتدل است که تابستان‌هایی نسبتاً گرم کمی خنک‌تر از تهران و زمستانه‌ای متعادل و بدون بارش برف دارد. بارندگی در اغلب فصل‌های سال مشاهده می‌شود.

 از طرفی تورنتو شهری است که اختلاف دمای شبانه‌روز زیاد و همین‌طور دارای زمستان بسیار سرد است. تنها فصل مطلوب آن تابستان است با 25 درجه سانتی‌گراد است. درمجموع کشور کانادا کشور سردسیری است علی‌الخصوص برخی نواحی شمالی آن‌که به قطب شمال نزدیک‌تر از شرایط آب‌وهوایی بسیار سرد همراه بازمستان های طولانی دارد.

برای مهاجرت به کانادا و مهاجرت به استرالیا با فیدس همراه باشید.

شرایط استانداردهای زندگی

رفت‌وآمد و در کل فعالیت دستگاه‌های حمل‌ونقل در تورنتو با سرعت بیشتری مواجه است. چراکه خطوط مترو در این شهر دارای سامانه بلیت مشترک است. شما با تهیه بلیت یک‌طرفه به ارزش 3 دلار می‌توانید به هر نقطه از آن شهر سفر کنید درصورتی‌که وسایل حمل‌ونقل عمومی در سیدنی صرفاً به‌قطار و اتوبوس و کشتی محدود می‌شود.

اجاره‌یکی از برگ خریدهای مهم برای خانواده‌های مهاجر است. باید گفت هزینه‌های اجاره‌ی منزل بسته به شهرهای مختلف و محله‌های هر شهر و نوع منزل مسکونی متفاوت است؛ اما به‌صورت کلی در دو شهر معروف و پرطرفدار دو کشور، در تورنتو میزان اجاره‌بها اندکی کمتر از سیدنی است.

امکانات رفاهی و فرصت‌های شغلی

سیستم آموزشی و همین‌طور خدمات درمانی در هر دو کشور به‌صورت رایگان است. البته تحصیل در مقاطع دانشگاهی رایگان نیست اما دانشجویان واجد شرایط می‌توانند از وام‌های تحصیلی استفاده کنند. زمانی که وارد بازار کار شدند پرداخت آن‌ها انجام دهند. البته ازنظر خدمات درمانی و بیمه می‌توان گفت کانادا در سطح بالاتری قرار دارد. طوری که بیمه درمانی کانادا شهرت جهانی دارد اما در کشور استرالیا هزینه‌ها فقط برای استفاده از خدمات درمانی فوری اورژانسی رایگان است.

نرخ بیکاری در هر دو کشور پایین و اقتصاد قوی است؛ اما ازنظر سطح درآمد، دستمزد در استرالیا به میزان قابل‌توجهی بالاتر از کانادا است. البته مقایسه سطح درآمد به نسبت هزینه‌های زندگی می‌تواند مقایسه منطقی‌تری باشد که لازم به ذکر است که هزینه‌های زندگی در کانادا پایین‌تر از استرالیا است.

نتیجه‌گیری

برای مقایسه مهاجرت به کانادا و مهاجرت به استرالیا باید گفت که هر کشوری وابسته به نیازی که در بازه‌های زمانی مشخص به نیروهای انسانی و افزایش جمعیت دارد. این امر ممکن است شرایط مهاجرت را سخت یا آسان کند اما به‌طور کل می‌توان گفت صدور ویزا در کانادا با شرایط آسان‌تری مواجه است.

برای مثالدر مقایسه ویزای نیروی متخصص، در این نوع از روش مهاجرتی فاکتورهایی مانند سن، سابقه کار، مدرک تحصیلی و مدرک زبان برای متقاضی امتیاز به همراه دارند. کشور کانادا در خصوص ارزیابی مدارکی همچون سابقه کار و مقطع تحصیلی سختگیری کمتری را اعمال می‌کند.

 برای مثال متقاضی قبل از ثبت‌نام اولیه و ورود به برنامه‌ی نیروی متخصص می‌تواند تا حدود زیادی این اطمینان را داشته باشد که از سابقه کاری و مقطع تحصیلی خود امتیازات برآورده شده را کسب می‌کنند. یا در خصوص ارائه مدرک زبان دولت کانادا انعطاف بیشتری برای اعطای امتیاز دارد؛ زیرا برای هر نمره از چهار مهارت آیلتس امتیاز خاصی در نظر گرفته اما در استرالیا دید صفر و یکی برای امتیاز مدرک زبان وجود دارد.

 وضعیت برای ارزیابی مدارک با شرایط متفاوتی روبرو است به این صورت که متقاضی تا قبل از ارزیابی توسط کشور استرالیا متوجه نمی‌شود که چه امتیازی را برای ورود به برنامه کسب می‌کند.
کانادا قوانین مهاجرتی آسان‌تری برای مهاجران و پناهندگان وضع کرده است. به این صورت که سازمان‌های ارائه‌دهنده خدمات به مهاجران در کانادا باقدرت بیشتری فعالیت خود را دنبال می‌کند. همچنین فرایند دریافت ویزا با سرعت بیشتری انجام می‌شود
سهولت اخذ اقامت با توجه به استاندارد بودن پروسه‌ی قوانین مهاجرت باید اعتراف کرد اخذ اقامت در کانادا با سهولت بیشتری همراه است

برای مهاجرت به کانادا و مهاجرت به استرالیا کلیک کنید.

فیدس خدمات بین المللی و مهاجرتی...
ما را در سایت فیدس خدمات بین المللی و مهاجرتی دنبال می کنید

برچسب : مهاجرت,وکیل مهاجرتی,شرکت مهاجرتی,مشاور مهاجرتی,خدمات بین المللی,خدمات مهاجرتی,اعزام دانشجو,کاریابی خارجی,کاریابی بین المللی,مهاجرت به اروپا,مهاجرت به کانادا,مهاجرت به آلمان,مهاجرت به اسپانیا,مهاجرت به ترکیه,مهاجرت آسان,مهاجرت سریع,مهاجرت ارزان,هزینه های مهاجرت,ویزای دانشجویی,ویزای کار,ویزای توریستی, نویسنده : nima shafiee fides بازدید : 285 تاريخ : يکشنبه 12 بهمن 1399 ساعت: 23:43

فرصت‌های شغلی برای مهاجرت به آلمان

با توجه به اقتصاد قوی آلمان همیشه مهاجرت به آلمان جز گزینه‌های افراد است. کشور آلمان ازجمله کشورهایی است که جمعیت رو به کاهش سال افزون دارد. این مسئله موجب آن شده تا به فکر پذیرفتن مهاجرین متخصص و کار بلد از کشورهای دیگر بیفتد. حاصل این امر چیزی نیست جز توسعه صنعت آلمان و پویایی اقتصاد این کشور. آلمان با این ایدئولوژی، هدف آن دارد که موقعیت‌های شغلی خالی خود را به خارجی‌هایی اعطا کند. درهرصورت برای کشور آلمان بهره‌وری دارند؛ چه باتجربه خود، چه با تخصص. همه این‌ها البته نشان از شرایط کاری ویژه آلمان نیز دارد، شرایطی مانند حقوق بالا، امتیازهای گوناگون و مزایای کم‌نظیر. مشاغلی که امروزه در آلمان در بهترین شرایط خود قرار دارند، آن دسته کارهایی‌اند که یا مرتبط با جامعه این کشورند و یا با صنعت درهم‌تنیده‌اند. مشاغلی چون پزشکی، مهندسی و یا فناوری اطلاعات.

ما در فیدس خدمات بین‌المللی و وکالتی درزمینهٔ های مهاجرت، اخذ تابعیت، اقامت دائم و اقامت موقت، کاریابی بین‌المللی و همچنین اعزام دانشجو را انجام می‌دهیم. این برنامه‌ها را دسته‌بندی کرده‌ایم تا شما با انتخاب دسته‌بندی موردنظر خود بهترین روش را انتخاب کنید. برای مهاجرت به آلمان با فیدس همراه شوید.

 

تخصص‌های موردنیاز برای مهاجرت به آلمان

افرادی زیادی که به دنبال مهاجرت به آلمان هستند، در پی یافتن لیست شغل‌های موردنیاز کشور آلمان هستند تا بدین‌وسیله شانس خود را برای پیدا کردن کار در این کشور پیدا کنند. ابتدا بررسی کنیم که چرا درصد بسیاری از مردم به دنبال این هدف و اخذ اقامت و مهاجرت به آلمان، از طریق کار هستند.

آلمان به دلیل داشتن تجارت و اقتصاد قدرتمند یکی از پرطرفدارترین کشورها برای کار و مهاجرت است. بازار کار برای افراد و شرکت‌ها بسیار پررونق و گسترده است. نمایشگاه‌های تجاری جهانی در خیلی از مواقع آلمان را برای ارائه دستاوردهای خود انتخاب می­کنند و معاملات و توافقات تجاری موفقی در این کشور شکل می­گیرد. همه این­ها باعث جذابیت بازار کار آلمان شده است. ازاین‌رو بسیاری از افراد با جستجو در لیست مشاغل موردنیاز کشور آلمان، در پی یافتن شغل موردنظر خود در این کشور هستند.

در ادامه مقاله قصد داریم تا با تخصص‌های قوی در صنعت آلمان آشنا شویم. با فیدس همراه باشید.

پزشکان در آلمان

هنگامی‌که از شرایط شغلی ویژه کلام به میان می‌آید، همه توجهات معطوف حیطه پزشکی می‌شود. در آلمان نیز شرایط مستثنا از قاعده نیست و پزشکان بهترین شرایط زندگی در این کشور رادارند. آن‌ها با میانگین حقوق سالیانه معادل 52 هزار یورو در سال، در اوایل دوره خدمت خود، می‌توانند سرانه حقوق خود را صرف زندگی‌ای آرام و با آسایش کنند. این در حالی است که در صورت گذشت سالیان تجربه و کارآموختگی، این حقوق می‌تواند تا حدود 100 هزار یورو در سال نیز برسد. این رقم چشم‌گیر برای یک زندگی مرفه و زویایی است.

همه این امتیازات ارائه‌شده برای این فرصت کاری در آلمان، پیش‌نیازهای دشواری را نیز می‌طلبد که متقاضیان می‌بایست آن‌ها را پیش‌تر تأمین کرده باشند. پیش‌نیازهایی چون سطح زبان آلمانی C1. پزشکان مهاجر می‌باید این مدرک را در همان ابتدا ارائه دهند چراکه آن‌ها بناست با قشر توده جامعه در ارتباط باشند. این نیازمند ارتباط در عالی‌ترین سطح ممکن با مردم است. همچنین نباید از یاد برد که مدرک معتبر دانشگاهی و فارغ‌التحصیلی با نمره بالا و همچنین سابقه شغلی بلندمدت نیز موجب افزایش چشم‌گیر شانس کسب این موقعیت شغلی هستند.

 

فناوری اطلاعات نیازمندی روز دنیا

امروزه در هر صنعتی که نگاه می‌اندازیم، صحبت از فناوری اطلاعات نیز به میان می‌آید. مهم نیست چه شغلی یا چه حیطه‌ای، نکته آن است که مهندسین فناوری اطلاعات، نقش پررنگی در راستای توسعه کسب‌وکار آن حوزه دارند. همه این‌ها ما را به این نقطه سوق می‌دهد که IT یا فناوری اطلاعات، امروزه جزو بیشترین نیازمندی کشورها در میان موقعیت‌های شغلی است. آلمان نیز با عطف به این موضوع که بزرگ‌ترین شرکت‌های کامپیوتری دنیا در این کشور شعبه دارند، سرزمینی زویایی برای مهندسین IT ساخته است. متخصصان این حوزه می‌توانند در سال‌های ابتدایی کار خود، 40 هزار یورو در سال درآمد داشته باشند تا بنیان‌های یک زندگی بلندمدت آرام را برای خود برنامه‌ریزی کنند. همچنین پس از گذشت سالیانی از تجربه و کارآموختگی، حقوق آنان تا میانگین 75 هزار یورو در سال نیز می‌تواند افزایش داشته باشد. این تنها یک معنی دارد؛ IT بی‌نظیر است.

مهندسین و صنعت تولید

چرخ کارخانه‌های عظیم تولیدی در هر جای دنیا، به لطف مهندسین متخصص آن‌ها می‌چرخد. کتمان نقش مؤثر یک مهندس درروند تولید یک کارخانه یا در جریان یک صنعت، امری است ناممکن. لذا حضور مهندسین کارکشته و مجرب در دنیای یک صنعت عظیم، به قطع مهم‌ترین نکته‌ای است که کشور آلمان به آن توجه داشته است. آلمان راه را برای حضور مهندسین مستعد پیشرفت در خاک خود هموار کرده تا با کمک آنان کشور خود را بیش‌ازپیش رونق بخشد.

برای این هدف، سرانه حقوقی را برای یک مهندس تازه‌کار مشخص کرده که معادل 45 هزار یورو در سال است. البته که شرایط برای یک مهندس مجرب و کاربرد متفاوت است و حقوقی معادل 65 هزار یورو در سال را به خود اختصاص داده است. همه این‌ها حتی می‌تواند برای یک دانش‌آموخته از دانشگاه معتبر آلمانی بهتر نیز بشود، می‌تواند مبلغ حقوق سالیانه تا 74 هزار یورو افزایش یابد! این یعنی آلمان، سرزمین موعود مهندسان است.

 

در این مقاله برای افرادی که برای مهاجرت به آلمان در مورد فرصت‌های شغلی و درامدهای این کشور سؤالاتی داشتند به‌صورت کلی توضیحاتی ارائه دادیم. اگر قصد مهاجرت به آلمان رادارید حتماً با مشاورین ما در فیدس تماس بگیرید تا بروزترین اطلاعات را در مورد این مهاجرت به آلمان در اختیار شما قرار دهند.

فیدس خدمات بین المللی و مهاجرتی...
ما را در سایت فیدس خدمات بین المللی و مهاجرتی دنبال می کنید

برچسب : مهاجرتف, وکیل مهاجرتی, شرکت مهاجرتی, مشاور مهاجرتی, خدمات بین المللی, خدمات مهاجرتی, اعزام دانشجو ,کاریابی خارجی ,کاریابی بین المللی, مهاجرت به اروپا, مهاجرت به کانادا, مهاجرت به آلمان, مهاجرت به اسپانیا, مهاجرت به ترکیه, مهاجرت آسان, مهاجرت سریع, مهاجرت ارزان, هزینه های مهاجرت, ویزای دانشجویی, ویزای کار, ویزای توریستی, نویسنده : nima shafiee fides بازدید : 313 تاريخ : يکشنبه 12 بهمن 1399 ساعت: 0:11

کیفیت نظام آموزش عالی برای مهاجرت به کانادا چگونه است؟

در حوزه آموزش عالی مؤسسات به دو دسته کالج‌ها و دانشگاه‌ها تقسیم می‌شوند. تعداد زیاد این مؤسسات اعم از دانشگاه‌ها و کالج‌های خصوصی و دولتی، تنوع رشته‌های تحصیلی و برنامه‌های آموزشی آن‌ها در مقاطع مختلف تحصیلی، از فوق‌دیپلم تا دکترا بسیار زیاد است. هرساله حدود یک‌میلیون و هشت‌صد هزار دانشجوی بین‌المللی برای ادامه تحصیلات عالی مهاجرت به کاندا را دردستورکار خود قرار می‌دهند. کیفیت نظام آموزشی و امکانات تحصیلی در دانشگاه‌های کانادا بسیار بالا بوده و کانادا موفقیت زیادی درزمینهٔ فراهم آوردن محیطی امن برای زندگی و تحصیل دانشجویان، امکانات بهداشتی و درمانی مدرن، جاذبه‌های گردشگری، فراهم کرده است. شیوه جذاب زندگی دانشجویی که مملو از فعالیت‌های متنوع فرهنگی، ورزشی و تفریحی است و همچنین امکانات بسیار مدرن پژوهشی و آزمایشگاهی به دست آورده است که این موضوع باعث مهاجرت به کانادا شده است.

ایده‌های خلاقانه و موضوعات پژوهشی به‌شدت موردحمایت دانشگاه‌ها قرار می‌گیرند و همکاری نزدیکی میان حوزه پژوهش و صنعت در دانشگاه‌ها برقرار است. همین موضوع حمایت بخش صنعت از دانشگاه را تقویت می‌کند و زمینه‌های پژوهشی پروژه‌های دانشگاهی را کاربردی‌تر و به نیاز واقعی بخش صنعت نزدیک‌تر می‌کند.

ما در فیدس خدمات بین‌المللی و وکالتی درزمینهٔ های مهاجرت، اخذ تابعیت، اقامت دائم و اقامت موقت، کاریابی بین‌المللی و همچنین اعزام دانشجو را انجام می‌دهیم. این برنامه‌ها را دسته‌بندی کرده‌ایم تا شما با انتخاب دسته‌بندی موردنظر خود بهترین روش را انتخاب کنید. برای مهاجرت به کاندا با فیدس همراه شوید.

وضعیت ادامه تحصیل برای دانشجویان ایرانی در کانادا چگونه است؟

بر اساس گزارش سازمان علمی و فرهنگی ملل متحد «یونسکو» در سال 2017 مجموع دانشجویان ایرانی مشغول به تحصیل در خارج از کشور 50.392 نفر بوده است. بر اساس این گزارش تعداد دانشجویان مشغول به تحصیل در کانادا 7415 نفر هستند. از این نظر دانشجویان ایرانی شاغل به تحصیل در کانادا دارای رتبه یازدهم در میان دانشجویان سایر کشورها هستند. همچنین بر اساس آخرین آمار دولت کانادا، در سال 2016 تعداد 2980 و تا پایان نه‌ماهه نخست سال 2017، تعداد 1530 ویزای دانشجویی برای دانشجویان ایرانی مهاجرت به کانادا ثبت‌شده است.

این کیفیت بالا در تحصیل، همراه با سایر ویژگی‌های منحصربه‌فرد مهاجرت به کانادا ازجمله نرخ بیکاری پایین و شرایط کاری مناسب برای دانشجویان است. همچنین نرخ پایین جرم و جنایت کانادا را به کشوری جذاب برای تحصیل دانشجویان خارجی بدل می‌کند. دستگاه‌های امنیتی و نظارتی در دانشگاه‌ها در تأمین امنیت دانشجویان به‌شدت فعال هستند و هیچ دانشجویی اجازه استفاده از سلاح گرم و سرد را ندارد.

ادامه تحصیل در کانادا چه مزایایی دارد؟

دانشجویان بین‌المللی با ادامه تحصیل در دانشگاه‌های تراز اول جهان در کانادا از مزایای زیادی برخوردار خواهند شد. ازجمله این مزایا هزینه بسیار کمتری است که در مقایسه با دانشگاه‌های امریکا می‌پردازند. مدارک علمی دانشگاه‌های کانادا در سطح جهان بسیار معتبر هستند و با مدارک اعطاشده از طرف دانشگاه‌های امریکا برابری می‌کنند. دانشگاه‌های کانادا وام و بورسهای جذاب زیادی برای جذب نخبگان علمی کشورهای دیگر در اختیار آنان قرار می‌دهند. این کمک‌های مالی هزینه تحصیل را برای دانشجویان بین‌المللی در این دانشگاه‌ها به‌شدت کاهش می‌دهد.

قوانین مهاجرت به کانادا

بر اساس قوانین حاکم بر ویزای دانشجویی، هر دانشجو اجازه دارد تا حداکثر 20 ساعت در هفته در داخل و خارج از دانشگاه به کار بپردازد و برای پرداختن به این کار نیاز به ویزای کار ندارد. این مقدار کار پاره‌وقت هم ازنظر مالی به دانشجویان در پرداخت هزینه‌های زندگی دانشجویی کمک می‌کند و هم آنان را آماده بازار کار می‌کند. به همین دلیل چشم‌انداز شغلی برای دانشجویان بین‌المللی بسیار خوب است.

همچنین دولت کانادا برنامه‌های بسیار خوبی برای فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌های کانادا دارد تا آنان بعد از فارغ‌التحصیلی از طریق بتوانند با فراغ بال به کار بپردازند و سپس از تجربه کار و تحصیل در کانادا استفاده کنند.

سخن پایانی

در این مقاله برای افرادی که برای مهاجرت به کانادا در مورد نظام آموزشی این کشور سؤالاتی داشتند به‌صورت کلی توضیحاتی ارائه دادیم. اگر قصد مهاجرت به کانادا را دارید حتماً با مشاورین ما در فیدس تماس بگیرید تا بروزترین اطلاعات را در مورد این مهاجرت به کانادا در اختیار شما قرار دهند.

فیدس، دپارتمان خدمات بین‌المللی موسسه حقوقی دادیار سفیر مانا (شماره ثبت 5307) با تیمی متخصص و مجرب از وکلای دادگستری و اساتید دانشگاه و کارشناسان خبره خدمات حقوقی و مهاجرتی و کاریابی بین‌المللی و اعزام دانشجو را به وکالت از موکلین خود در کشورهای معتبر دنیا انجام می‌دهد.

 

فیدس خدمات بین المللی و مهاجرتی...
ما را در سایت فیدس خدمات بین المللی و مهاجرتی دنبال می کنید

برچسب : مهاجرت, وکیل مهاجرتی, شرکت مهاجرتی, مشاور مهاجرتی, خدمات بین المللی, خدمات مهاجرتی, اعزام دانشجو, کاریابی خارجی, کاریابی بین المللی, مهاجرت به اروپا, مهاجرت به کانادا, مهاجرت به آلمان, مهاجرت به اسپانیا, مهاجرت به ترکیه, مهاجرت آسان, مهاجرت سریع, مهاجرت ارزان, هزینه های مهاجرت, ویزای دانشجویی, ویزای کار, ویزای توریستی, نویسنده : nima shafiee fides بازدید : 255 تاريخ : پنجشنبه 9 بهمن 1399 ساعت: 23:03